یزدفردا: معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد: سلامت و امنیت دو عنصر جداناپذیر است که جزو ضروریات برای هر جامعه به شمار می‌آید.

به گزارش یزدفردا: دکتر مسعود شریفی گفت: همه افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند حقوق اساسی دارند که دولت‌ها و حاکمیت‌ها موظف به تامین آن هستند و البته مردم باید در این زمینه آگاهی کامل داشته و نسبت به مطالبه آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سلامت یکی از حقوق‌های اساسی برای هر فرد است، بیان داشت: سلامت و امنیت دو عنصر جداناپذیر است که جزو ضروریات برای هر جامعه محسوب می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت توجه ویژه‌ای به سلامت دارد و شعار امسال را «سلامت من حق من» نامگذاری کرده است تا دولت متوجه به حق مردم و مردم را متوجه مطالبه حقوق سلامت خود کند.

شریفی بیان داشت: در کشور ما طبق شعار سال از سوی رهبری، نقش و مشارکت مردم مورد تاکید قرار گرفته و شعار ملی سلامت خانواده با عنوان مردمی سازی سلامت نامگذاری کرده تا جایگاه مردم در ارتقای سلامت مشخص باشد.

وی با اشاره به اینکه تجربه‌های قبلی مانند کرونا نشان داده هر جا مردم وارد شوند و کمک کنند نتایج خوبی رقم می‌خورد، تصریح کرد: برای اینکه بتوان زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم تا خود و خانواده در محیط سالمتری زندگی کنند مشارکت در حوزه‌های مختلف سلامت جدا از موضوع مادی می‌تواند باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا